Re: Debian 11 estable en poques hores

Bon dia,

Vaig instal·lant la Debian 11 (amb KDE) al costat de la Buster i poc a poc, segons el temps que tinc lliure. Algunes observacions que he pogut fer:

- L'instal·lador Calamares (omnipresent) naturalment, no permet fer entrades de particions "a mida" (com /data, /back, etc) tal com feia l'instal·lador antic Debian; només les estàndard (/boot, /var, /home, etc.) Cal fer blkid i entrar-ho manualment un cop instal·lat. cap problema, però.

- Reconeix la partició d'intercanvi (swap) i la formata, amb els coneguts efectes desagradables (en formatar, canvia l'UUID) sobre les altres distros instal·lades que comparteixen partició d'intercanvi. Paciència, i ara modificar l'UUID de la nova swap o de les altres distros. En aquest cas, tampoc es molesta a fer la corresponent entrada al fstab.

- Això de la data sembla un malson. Ara ja apareix sense la preposició elidida ("d'ago"), com a mes hi surt "ag" (això, AAAAGGG!...). Com a resultat, els noms de fitxers en fer "ls -la", per exemple... tots desalineats!.

No sé si quan aquest desori tocava a Buster es va comentar la possibilitat de deixar el format de data escurçat en un format senzillament numèric (com "17-08-21" per exemple. Encara que em temo que potser també sortiria desalineat en donar com a sortida "3-3-21" en un fitxer i "32-13-21" en altres... Potser ara aquest format es podria esmenar en alguna actualització, però tampoc en tinc esperances.... 8-(

- O m'ho sembla a mi, o cada vegada hi ha més tipus de lletra orientals (amb l'afegitó del fcitx), per no parlar del bededéu de "locales" també exòtics, especialment de LibreOffice, malgrat especificar la instal·lació en Català.

Deu ser que estic en mode <RONDINAIRE=ON>. Excuseu-me

	En qualsevol cas, Salut i codi lliure!

			Eduard Selma