Re[2]: Alternativa lliure a Dropbox/Dribe: syncthing? nextcloud?

Crec que el Syncthing tindria mes el proposit de que el client tingui el mateix contingut en local que en el servidor. Per aixo no ho veig tan viable. Va molt be, la veritat, pero com a replicant de contingut, no com per compartir carpetes

------ Mensaje original ------
De: "fadelkon" <fadelkon@posteo.net>
Para: debian-user-catalan@lists.debian.org; "Leopold Palomo-Avellaneda" <leo@alaxarxa.net>; "Joan" <arbocenc@calbasi.net>
CC: "Dani PERSONAL" <omega55@gmx.es>
Enviado: 28/7/2021 11:25:44
Asunto: Re: Alternativa lliure a Dropbox/Dribe: syncthing? nextcloud?

El 28 de juliol de 2021 7:48:25 CEST, Leopold Palomo-Avellaneda <leo@alaxarxa.net> ha escrit:
Bones!!

El 27/7/21 a les 19:14, Joan ha escrit:

Havia pensat en posar un Nextcloud, i donar accés als clients perquè
vegin els fitxers del seu directori d'usuari, que jo faria
sincronitzar
amb la còpia de seguretat. Però no sé si és matar mosques a canonades
(perquè malgrat que suposo que és factible, Nextcloud està pensat per
donar moltes altres funcionalitats).

Nextcloud està molt bé. Jo el tinc a casa de forma domèstica, però no
sé si és
l'eina que busques.

A nextcloud pots habilitar i deshabilitar funcions o "aplicacions", com contactes, calendaris, o altres. La bàsica és " files". Tu els pots carregar arxius, però per tal que no ho facin servir per a altres coses no haurien de tenir usuària.

En canvi, podries crear una carpeta per cada client propietat d'un compte teu, i li generes un enllaç compartit amb contrasenya, només de lectura.

Buscant a veure si hi ha algun soft que faci una mica de "dropbox", o
sigui una UI per "descarregar/gestionar" fitxers, he caigut en
Syncthing, però no sé si és l'eina més adequada. De fet, a mi no em
caldria que les còpies estiguessin actualitzades CADA DIA, tot just
es
produeixi el canvi (que és algo que fa el Syncthing, com a mínim per
defecte). Total, que això igual genera un tràfic massa alt pel que jo
voldria (que és que de tant en tant, un cop a la setmana o al mes, el
client pugui descarregar un còpia del seu Moodle).

Jo a la feina tinc fet una cosa amb el dirvish, que és una meravella,
senzill i
pràctic. Després amb sftp es pot accedir als fitxers. sftp té clients
com per
exemple el winscp, o amb Linux amb qualsevol gestor de fitxer o amb el
MacOs amb
el ciberduck.

Com a servidor de sftp, jo vaig configurar fa poc un proftpd amb el mòdul de sftp habilitat (el de ssh, un sol port) i el ftps deshabilitat (que és ftp amb els dos ports per tls).

Ho he fet per un sistema de backups on cada servidor (client en el teu cas) té un usuari unix del servidor de backups i està en el grup backups, que està banejat per fer login per ssh, però ha de tenir una login shell vàlida per algun motiu. I a la config del proftpd, posant "DefaultRoot ~/backups" li dona accés d'escriptura només a la carpeta /home/user/backups . M'agrada perquè queda tot compartimentat i les configuracions són poques :)

Salut!
fdk

Libre de virus. www.avast.com