Re: Alternativa lliure a Dropbox/Dribe: syncthing? nextcloud?

El 27/7/21 a les 19:14, Joan ha escrit:
Potser en comptes de tantes voltes el que es podria fer és, simplement,
configurar un client de FTP, tipus Filezilla, perquè el client es pugui
descarregar la còpia. En definitiva en temes com Syncthing també cal
configurar l'ordinador "client". Això era una sol·lució que no em
convencia tant, perquè cada cop que al client li facin canvis al seu
ordinador, li substitueixin, cal tornar a configurar-li el seu equip.

Si us plau, FTP no, que el protocol en si és una castanya de gestionar. Només de pensar en la gestió de ports passius al tallafoc m'entren esgarrifances...

Pots provar amb WebDAV, que es pot configurar amb Apache i li pots posar un certificat de Let's Encrypt amb certbot. Possiblement sigui el sistema on és més fàcil tenir clients instal·lats per defecte (fins i tot a Windows!), tot i que en molts d'ells el suport diguem que podria ser bastant millorable i al final t'acabes trobant amb punyetes diverses diferents segons el client.

En el cas de Windows, és possible arribar a muntar un directori WebDAV com si fos una unitat de xarxa, però amb versions recents m'he trobat amb problemes pel que fa a la persistència de la connexió i l'emmagatzematge de credencials (per evitar haver d'entrar una clau d'accés cada vegada; l'accés via certificat SSL de client no l'he provat).

Jo tinc un WebDAV muntat a casa, però de forma bastant informal: per a la família, amb poc ús, i amb la configuració d'Apache que és una barreja de configuracions de proves que vés a saber si tenen algun efecte, però miraré de fer-ne net i publicar ni que sigui una configuració bàsica.