Re: Google ¿Cercador? era Re: Privadesa de les dades en GMail

El 19 d’abril de 2021 21:08:52 CEST, "Juan Gomez (Txonta)" <juantxonta@gmail.com> ha escrit:
>[accepteu el pacte yo escribo en (seudo-) catala sense traductor y
>vosaltres no us fixeu als meus errors gramatiques] ;)

Acceptadíssim per part meva! Gràcies!

>no ublidem que parlem de lo que al seu dia va ser un (treurador)
>browser, cercador y que ens satisfasia perqe façia seu treball, pero
>omes, nens, germans ara es el dia que no u fa. No recerca, no busca, no
>
>treu; no dona retorn de busquedas y estic parlant de retorns de
>recercas
>basicas para el dia a dia de profesionals y demes. Molt pigor que fa 10
>ans.

Ho dius per la bombolla digital, i la prioritat d'anuncis? Jo no hi entro mai i els cops que ho he fet per resignació d'altres cercadors tampoc m'ha salvat. Això sí, duckduckgo no cataloga bé els resultats en català. Vull dir que no prioritza prou o no desvobreix les versions en català ni de la gencat.

>Y un buscador EFICAZ es una necesidad básica de la sociedad, dels
>profesional y del pur sentit comun.
>Auria que aná pensan en un servei lliure, PUBLIC e internacional.
>Alli ens veurem.
>
>Tenim un problema serios y greu.
>
>Salut

Hi estic d'acord, però alhora... Quin tipus de necessitat és, que cal una centralització tremenda i una constància incansable perquè sigui útil? Sé que existeix yacy, però algú l'ha fet servir i li ha funcionat? Crec que ens hem acostumat a un servei que em costa imaginar que es pugui oferir de forma sostenible i descentralitzada, amb criteris diversos d'ordenació.

Per cert, és el lloc adequat aquí per queixar-me de la gent que posa netflix a la barra de google i fa clic al primer resultat, en comptes d'escriure-hi netflix.com i evitar una consulta?

Tenim un problema