Re: Privadesa de les dades en GMail

El dilluns, 19 d’abril de 2021, a les 18:02:54 CEST, fadelkon va escriure:

> On serà la intervenció? Si pot tenir assistents, has considerat convocar
> públic? Em fa la sensació que sou molta gent a la upc descontenta amb això
> però que no us heu trobat. (Espero equivocar-me). Pensa en l'alumnat
> organitzat també.
>
> fdk

Primerament, gràcies pels comentaris.

La intervenció era una mort anunciada, perquè el mal gros ja estava fet. Fa
cosa d'any i mig (però la decisió ja es portava treballant un temps) l'equip
rectoral va decidir d'adoptar la Google suite per Educació. El confinament per
la pandèmia ho va accelerar tot enormement, perquè just aleshores es va
ampliar el contracte per tal d'incloure-hi prestacions addicionals del Google
Meet, i aquest demanava un compte d'usuari Google UPC per tal d'accedir a la
funcionalitat plena.

Amb la "suite" també hi anava el servei de correu, que va substituir el servei
proporcionat fins aleshores per la UPC.

Passa que moltes unitats més petites (escoles, departaments, instituts...)
tenien històricament el seu sistema de correu propi, sovint basat en
programari lliure i muntat a base d'anys, coneixement i esforç. Aquests
sistemes eren mantinguts per serveis informàtics propis, però fa també un
parell d'anys tots aquests serveis es van anar centralitzant en Unitats
Tècniques de Gestió, i la jugada és que aquests ja no són serveis del
departament sinó de la UPC. Et diuen que no estan disposats a invertir temps i
diners en un servei que la proporciona la UPC (via GMail, clar).

Vaja, que la decisió a nivell UPC ja està presa. A nivell de departament
encara no, però el fet és que estan deixant morir d'obsolescència l'antic
sistema i la cosa acabarà igual, però com a mínim jo volia que els usuaris
fossin conscients d'allò a què s'exposen.

--
Cordialment,
Orestes Mas