Encriptació d'un disc secundari

(faig un crosspost des de la sala de Matrix)

Bon dia,

M'ha arribat un disc dur nou per substituir un que em donava error de
tant en tant.

Llavors, estava pensant en encriptar-ne una part.-..

Fins ara jo sempre he tingut els meus discs sense encriptar. I no em cal
encriptar els 4Tb del disc nou... Però he pensat, i això us volia
consultar, que igual podria fer una petita partició, posa de 500Gb,
encriptada, i la resta no...

No sé si això és factible o el LUKS ha d'aplicar al dispositiu sencer... I si
trobeu que pot estar bé (per, per exemple, posar la info sensible en
aquesta partició, i la resta a la normal)

Em pregunto també si te sentit crear dugues particions o ja posats, encripto tot el disc.
Però no sé si això implica que l'accés a la info que hi hagi serà més
lent, etc. És a dir, si tinc un vídeo, el reproductor de vídeos o
música llegirà la info, un cop arrencat el sistema i subministrada la
contrasenya, igual de ràpid que si no estigués encriptat?

Es conserva la mateixa funcionalitat que en els discs no encriptats?

Més dubtes: si uso Syncthing per sincronitzar directoris entre diferents
dispositius, i vull sincronitzar un directori que només està encriptat
en un dispositiu, ho podria fer? Intueixo que un cop jo accedeixo a la
partició encriptada amb LUKS amb la contrasenya, en arrencar, tota la
info es accessible pel sistema, de tal manera que les aplicacions, etc.
no saben si està o no encriptada, oi? I llavors suposo que Syncthing
podrà fer la seva feina... És així?

--
Joan Cervan i Andreu
http://personal.calbasi.net

"El meu paper no és transformar el món ni l'home sinó, potser, el de
ser útil, des del meu lloc, als pocs valors sense els quals un món no
val la pena viure'l" A. Camus

i pels que teniu fe:
"Déu no és la Veritat, la Veritat és Déu"
Gandhi