Re: Engegada aleatòria

Hola Xavier

> l'actualització la fas amb el terminal o amb alguna eina gràfica?
> Veig que en teoria el Discover ha de recollir les possibles
> actualitzacions però a mi no m'ho fa.

Amb el GNOME Software em surten totes aquestes actualitzacions
sense que jo faci res en particular:

- les d'apt
- les del flatpak
- les del fwupd

Diria que no surten les d'snapd, però aquestes s'instal·len
sense demanar permís normalment (no he mirat si es pot canviar
l'opció).

> També he observat que quan instal·les fwupd diu que actualitza
> el grub per afegir una actualització del sistema, però no ho
> veig clar.

Això deu ser perquè quan reiniciï el sistema arrenqui amb l'opció
per instal·lar les actualitzacions enlloc d'arrencar el nucli de
linux, com faria normalment.

> Ens ho expliques sup, em sembla molt interessant i un bon tema
> per a una píndola.

Jo m'ho vaig trobar per sopresa després de comprar el portàtil i
canviar el boot perquè utilitzés EFI (vaig clonar el disc del
portàtil antic per no reinstal·lar-ho tot de zero). Vull dir que
no vaig res en particular per configurar-ho, per això no sé si
dóna per fer-ne una píndola.

En canvi, el procés de convertir el boot a mode EFI potser sí que
seria interessant de documentar. Crec que tinc notes en alguna
banda, miraré si en puc fer una píndola.

Salut,
Alex

--
  ⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀