Re: Engegada aleatòria

Bon dia,

Jo tinc un msi amb monitor 4k i si configuro el grub per treballar a aquesta resolució em fa el mateix que dius.

mira si tens al directori /boot/grub un fitxer amb el nom unicode.pf2, la corrupció d'aquest fitxer pot provocat l'aturada de l'arrencada.

Pots fer una prova:

$ sudo mv /boot/grub/unicode.pf2 /boot/grub/unicode.pf2.bak

Un cop fet això reinicia l'equip, el grub et pot apareixer amb un aspecte horrible, a 640x480 com a mi però sobrepassa aquest punt i arrenca.
Jo cada cop que faig un upgrade rehabilito el fitxer unicode.pf2 per si es necessita per alguna actualització de l'initram

Si t'ho resol, recorda reanomenar-lo com toca.

Una abraçada gent.

--
Xavier De Yzaguirre i Maura
xdeyzaguirre(at)gmail(dot)com

El 9/3/21 a les 9:23, Narcis Garcia ha escrit:
Jo començaria per provar a triar diferent nucli d'inici, al gestor
d'arrencada (menú del GRUB). Si això fa variar el resultat, tindràs més
pistes sobre l'origen del problema.

Narcis Garcia

__________
I'm using this dedicated address because personal addresses aren't
El 9/3/21 a les 8:53, Joan Albert ha escrit:
Bon dia debianites,

Tinc un petit problema que arrossego des de fa ja unes setmanes i crec
que ha arribat el moment de demanar ajuda.

El tema és que el meu PC de la feina, el qual corre únicament Debian
testing, fa el "burru" quan s'engega. Quasi mai s'engega a la primera,
es queda aturat a la pantalla inicial, concretament a la frase "Loading
initial ramdisk". El que acaba passant és que, després d'apagar-lo
forçosament (no em mateu, si us plau) i engegar-lo de nou moltes vegades
(provant d'endollar-lo i desendollar-lo, treure-li el connector USB del
teclat extern i posar-lo de nou, etc.), màgicament s'acaba iniciant
correctament.

La solució transitòria que he decidit de moment és simplement deixar-lo
obert 24/7, però òbviament no és la solució correcta. He buscat
informació i he estat provant varies opcions (no recordo ja quines...),
tant a respostes de Debian com de Linux en general, i no me'n surto.
Algú té almenys una idea de quin pot ser el motiu? I sobretot, com pot
ser que acabi funcionant sense fer res més que reiniciar?

Moltes gràcies amb antelació,