Re: smartd monitoritzant els vostres discs durs...

El Fri, 5 Mar 2021 23:31:11 +0100
Alex Muntada <alexm@debian.org> va escriure:

> Hola Joan

> Als servidors físics que gestionàvem a la meva antiga feina
> sempre posàvem smartmontools amb el dimoni corrent i teníem
> alertes per correu i comprovacions amb nagios.

> Pot fer-ne de curts i de llargs però per defecte no en fa cap.
> Tens una pila d'exemples a /etc/smartd.conf. Nosaltres no fèiem
> tests fins que no es produïa cap alerta perquè no afectés el
> rendiment durant el dia ni els backups durant la nit.

Quan dius que no fèieu tests perquè primer esperàveu a una alerta, vols
dir que smartd fa unes comprovacions DIFERENTS als testos? I son
aquestes les que posen sobre avís?

--
Joan Cervan i Andreu
http://personal.calbasi.net

"El meu paper no és transformar el món ni l'home sinó, potser, el de
ser útil, des del meu lloc, als pocs valors sense els quals un món no
val la pena viure'l" A. Camus

i pels que teniu fe:
"Déu no és la Veritat, la Veritat és Déu"
Gandhi