Re: Una de discs durs

A la feina hem posat uns quants ssd i algun disc dur agafsts amb una brida on es pot.

Això sí, discs durs sempre ben posats en horitzontal o vertical, que els plats de dins giren i cap inclinació no és bona...

Un altre aspecte a tenir en compte és que el xassís metàl·lic del disc hauria d'estar en contacte amb el de la caixa del PC però funcionaria igual ja que el connector sata té el negatiu (tot i que no és ben bé el mateix...).

El dt., 23 de febr. 2021, 9:20, Joan <arbocenc@calbasi.net> va escriure:
El Fri, 12 Feb 2021 09:49:35 +0100
Joan <arbocenc@calbasi.net> va escriure:

> El Sun, 3 Jan 2021 09:29:35 +0100
> Josep Lladonosa <jlladono@gmail.com> va escriure:

> Per cert, després de canviar el cable SATA ja no ha tornat a succeir
> la "corrupció"... O sigui, dono per bona l'explicació que era el cable
> SATA.
>
> I t'agraeixo molt, Josep, que apuntessis en aquesta direcció...
>
> Pd.: sembla mentida que el que pugui fallar sigui un element estàtic
> com un cbale... O que aquest comenci a fallar "un bon dia"...

Doncs no era el cable. Ahir em va tornar a fallar el disc dur...

Ara em repassaré els missatges que em vau enviar, donant-me línies
d'investigació (quin pal, perquè aquest tema de hardware no el controlo
gens!).

De moment, com que l'ordinador, un slimbox, no te dos anys, els he
enviat un missatge per veure si la garantia cobreix aquest tema (entenc
que si, però ja vorem).

Estava pensant, però, si comprar-me'n un altre, mentre resolc aquest
tema, i uso el vell com a dipòsit per clonar/sincronitzar periòdicament
el primer, en plan backup o, fins i tot, si és possible fer un RAID
(tampoc sé si és bona idea usar un disc que es va corrompent com a
segon element del raid). Ara, una cosa que veig és que l'slimbox permet
collar un disc SATA, però no dos, malgrat tenir el connector de la
placa base, el que no te és lloc per "cargolar-lo": es pot posar "sense
collar"??