Re: [OT] Sector laboral - Ús de Debian/Software Lliure

> Bona tarda,
>
> En primer lloc, perdoneu-me si aquest fil no és adient, i espero que
> algú pugui comentar-ho si és el cas.
>
> Fa temps que tinc curiositat sobre el sector on
> treballem/investiguem/estudiem els integrants d'aquesta llista,
> i saber si allà utilitzem o no la nostra estimada distribució,
> software lliure en general o no és el cas.
>
> Òbviament, donaré exemple i començaré jo mateix:
> Sóc un (mal anomenat) científic de dades i treballo per a una
> consultoria de Barcelona. Només dues persones utilitzem sistemes
> [...]

Bones!

Contesto una mica tard, però tot i així aprofitaré per presentar-me, ja que fa poc m'he unit a les llistes.
Actualment sóc estudiant a la UOC, no fa gaire he començat la carrera d'Enginyeria Informàtica.

Faré la mateixa classificació que ha fet tothom, és clar.

[A casa]

A l'ordinador portàtil empro Debian (testing) amb Cinnamon des de fa uns anys. Faig dual-boot amb Windows però de cada vegada empro menys el Windows.
He passat per Ubuntu i per ElementaryOS, i em quedo a Debian ja que tot em funciona, és fàcil de configurar i no he tengut cap incidència mai.

A l'ordinador de sobretaula empro Debian amb LXQt, ja que el maquinari és més antic i així em funciona també molt bé.

[A l'escola/feina]

A l'escola (batxillerat) els ordinadors anaven amb Ubuntu. Tots o gairebé tots.
Vaig fer TIC i em van ensenyar tot tipus d'eines de programari lliure (GIMP, Audacity, etc.) que encara li dono ús molt freqüent avui en dia.

Quan vaig fer Formació Professional, d'entre els meus companys (per desgràcia) era l'únic que emprava Linux. Tot i així el programari que ens ensenyaven era totalment lliure,
cosa que no va ser cap problema. Moltes vegades el professorat havia de passar bastant de temps intentant comprendre els errors del Windows dels meus companys, ja que també
estaven acostumats a emprar Debian o Ubuntu.

Feina laboral no n'he tinguda molta (tinc vint anys), però vaig fer pràctiques quan em vaig treure la FP de desenvolupament web a una empresa especialitzada en aquest sector.
Gairebé tots els ordinadors funcionaven amb Linux, i les poques que no l'empraven, anaven amb MacOS (usats pels dissenyadors web). Triaven programari lliure sempre que es podia.

[Amics i familiars]

En quant a família, tots els ordinadors, Raspberrys i Odroids de casa van amb Linux (ja sigui Ubuntu, Raspbian Stable o Debian Stable, respectivament).
De fet, mon pare va ser qui em va introduir a aquest lliure S.O. des de ben petit.

En quant a amics i amigues, vaig posar Debian Stable / Ubuntu a gent que sempre tenia moltíssims problemes amb el Windows o que el seu maquinari ja començava a ser antic
i no podien permetre's un ordinador nou.
Cap queixa des d'ençà, tothom molt content.

Un fil molt variat, he passat molt de gust llegint-lo.

Ens anem llegint!

Antoni Aloy Torrens