Re: [OT] Sector laboral - Ús de Debian/Software Lliure

> D'acord, a veure si en treus 4 números i veiem el què.

Hola,

Doncs, com més dades hi hagi, millor per fer números.

[Ús personal]

Uso Debian a les meves màquines des de Woody (3.0).  Vaig triar la distribució principalment perquè era l'única amb un codi ètic (Debian Social Contract) ben clar, definit i el que deia coses sensates que podia entendre una persona sense cap formació en aquesta àrea.

Això va ser mentre feia el doctorat, després d'adonar-me que la majoria (per no dir tots) els programes informàtics que utilitzava per les meves tasques eren de pagament. Windows, Office, els de control i tractament de senyals d'equips usats en anàlisi i enginyeria química, els de tractament de dades obtingudes (SAS, estadística)....  Vaig arribar a la conclusió que si em quedava a la universitat o si anava a petar a una gran multinacional aquesta observació seria una anècdota ja que semblava que els diners no importaven, però en cas de no ser dels afortunats, m'hauria d'espavilar d'alguna manera per poder continuar oferint (els meus) serveis de qualitat.

Vaig buscar alternatives i vaig descobrir el món del programari lliure (R primer, Python després) i em vaig adonar que els ideals s'apropaven més a la meva forma d'entendre el món.

[Feina]

Actualment a l'ensenyament, treballo amb el que m'ofereix qui gestiona el sistema ja que no tinc possibilitats d'influir gaire excepte en programes específics del meu camp.

[Altres]

Amics, família, ... en vaig fer apologia sempre que podia, sense gaire èxit però.  Ara, únicament si em pregunten sobre els dissenys "raros" que es veuen al meu portàtil.

Salut,

robert