Re: [OT] Sector laboral - Ús de Debian/Software Lliure

A 2021-01-27 19:54, Joan Albert escrigué:
> Bona tarda,
>
> En primer lloc, perdoneu-me si aquest fil no és adient, i espero que
> algú pugui comentar-ho si és el cas.
>
> Fa temps que tinc curiositat sobre el sector on
> treballem/investiguem/estudiem els integrants d'aquesta llista,
> i saber si allà utilitzem o no la nostra estimada distribució,
> software lliure en general o no és el cas.

Som-hi doncs:

[a casa]

5 ordinadors en actiu (3 portàtils, 2 fixes), tots exclusivament corrent
Debian (estable o testing) amb escriptori KDE. Això inclou els
ordinadors portàtils que usen o han usat els fills per a les tasques
escolars. Si eren comprats via institut normalment venien amb una
arrencada dual Linkat/Windows, però aquest darrer sistema operatiu era
ràpidament exorcitzat així que l'ordinador es desembalava. No han tingut
mai cap gran problema amb el professorat per aquest motiu.
Per ser honestos, haig de dir que un dels ordinadors fixes té una
arrencada dual amb Windows perquè un dels nois ha d'emprar un programari
força específic per la carrera que està cursant (animació 3D).

[amics, familiars i coneguts]

Als pares els vaig instal·lar Kubuntu en un parell d'ordinadors, per
estalviar-me problemes de virus i altres merdes. Sempre que he pogut he
fet proselitisme de programari lliure als amics i n'he convençut algun.

[a la feina]

Sóc professor universitari a l'escola de telecomunicacions de barcelona
(UPC). Al PC del despatx hi tinc una Kubuntu i també a la resta de
màquines sota el meu control pràctic (ordinadors del laboratori).

En l'aspecte docent, imparteixo una assignatura troncal de primer curs,
cosa que vol dir que tenim força alumnes: uns 200 cada curs. Tot el
programari que usem, tant a teoria com a les pràctiques, és programari
lliure (octave, gnucap/ngspice, Maxima, grace, labplot2...). Per tal de
facilitar-ne l'ús als alumnes que no són usuaris de GNU/Linux, els
facilitem una màquina virtual amb tot el programari necessari ja
instal·lat i configurat.

També administro un servidor Moodle propi per gestionar les activitats
docents del curs.

I em sembla que això és tot. està quedant un fil prou interessant...

Orestes.