Re: Permisos a usuari per disc dur intern que només te permisos root

El Sat, 22 Jul 2017 18:54:18 +0200
Narcis Garcia <debianlists@actiu.net> va escriure:

> [...]
> El 22/07/17 a les 11:55, Joan ha escrit:

> La última, deixa sense cap permís els «other» (altres) usuaris, és a
> dir, els que no són propietaris com a usuari ni del grup de la
> carpeta.

> La «x» en minúscula es refereix al permís d'execució, que inclou tant
> fitxers com directoris. En majúscula especifica que només afecti als
> directoris, per a poder-los obrir.

> L'atribut «enganxós» (s) és per a què, quan es crei un subdirectori,
> aquest hereti el mateix grup del directori. D'aquesta manera, en
> aquest cas, si jordi crea un subdirectori, aquest serà del grup

Osti, això de l'stiky ho trobo molt interessant... Hi quan fas un ls
-ls queda marcat d'alguna manera, els directoris que tenen l'stiky
activat? Ara en faré la prova, però m'ha fet gràcia trobar aquest
missatge de fa 3 anys quan en buscava un altre :-)

--
Joan Cervan i Andreu
http://personal.calbasi.net

"El meu paper no és transformar el món ni l'home sinó, potser, el de
ser útil, des del meu lloc, als pocs valors sense els quals un món no
val la pena viure'l" A. Camus

i pels que teniu fe:
"Déu no és la Veritat, la Veritat és Déu"
Gandhi