Re: [OT] Sector laboral - Ús de Debian/Software Lliure

Utilitzo Debian a la majoria d'ordinadors personals, per a tots els
propòsits. Administro servidors i quan faig jo la instal·lació sovint
implemento Debian, però també Devuan. Els demés companys d'aquest àmbit
també utilitzen Debian i això m'ha ajudat bastant.

Faig MOLTES instal·lacions a ordinadors d'escriptori i portàtils de
persones inexpertes, i al 80% dels casos els instal·lo Debian + Gnome
(amb alguns retocs). D'aquests casos, podria dir que el 95% s'hi queden,
i això inclou particulars i treballador/es d'oficina.

D'això últim aquestes són les meves claus:
1. Primer la diferència econòmica: Si volen Windows, l'han de pagar. No
entrego un ordinador amb allò mateix que vingués de fàbrica.
2. Després la bona experiència* d'usuari: Que totes les coses funcionen,
i per molts anys.
3. El suport: Segueixo resolent tots els dubtes a l'usuari.

(*) Sempre entrego un manual visual i faig una classe presencial.

Altres apunts:
- Sempre configuro Debian Stable.
- Fins que es va alliberar Debian 9 vaig estar treballant sobre la
possibilitat de canviar massivament per Devuan. Si Debian 9 arriba a ser
tant problemàtica com l'anterior, sens dubte que ho hagués fet.
Antigament tot el què era escriptori ho implementava amb Ubuntu, i vaig
fer un canvi massiu cap a Debian.
- Quan el context s'hi presta, instal·lo Trisquel. I altres sistemes que
implemento algunes vegades són: Raspbian, CentOS, Ubuntu, i poca cosa més.

Narcis Garcia

I'm using this dedicated address because personal addresses aren't
El 27/1/21 a les 19:54, Joan Albert ha escrit: