Re: Algú vol col·laborar en aquest projecte?

Jo entenc el que vols dir, Àlex. I entenc el positiu que hi ha en
l'esforç de no vigilar en absolut les formes o el no tenir en compte
que una valoració descarnada, que per alguns no ens suposa un problema,
per altres els pot suposar un trauma...

Però com tot en aquesta vida, no hi ha blanc i negres, i cal trobar un
punt d'equilibri (mòbil/revisable/evolucionable).

El teu punt de vista, Àlex, ens porta a una comunitat puritana, poruga,
d'autocensura i, a la pràctica, menys operativa i útil.

Aquest missatge és un exemple: en Joan B. demana ajuda/col·laboració i
l'aportació més útil, per no dir la única, que a sobre és realment un
luxe (en Leopold demostra molt criteri i encert en els seus
comentaris, per molt que en plan purità podríem dir que tot és
opinable, que igual en Joan B. no demanava que se li destaquessin els
defectes que, sense hipocresia, TOTHOM en aquesta llista veu en el seu
sot. / plantejament).

Llavors, en Joan B., QUE HA DEMANAT AJUT, te una sèrie de suggeriments
que li seran útils, però que en un món poruc d'autocensura i
puritanisme no li haguessin arribat. I pot fer el que més
l'interessaria objectivament, continuar la conversa, demanar
aclariments, donant arguments contraris en els punts en què ho
consideri, etc. i, a la fi, millorar el seu projecte (o descartar-lo si
pensa que no va per bon camí).

L'altra opció que te és ofendre's molt del to i continuar rossegant ell
sol el seu projecte, sense millores i, per tant, en la mateixa via
morta en la que està.

De vegades la música que sona bé (el que vens a dir, Àlex) no és
saludable, ni convenient, ni útil.

El contrari tampoc ho seria, però considerar que el missatge de Leopold
peca de mala educació, agressivitat, etc. és rasgar-se els vestits i,
com pots comprovar, en som uns quants que ho veiem així ;-)

De totes formes, he trobat aquest debat, i tota la info i reflexions
que has fet i propiciat, Àlex, molt interessants... I, de fet, penso
que ja va bé que hi hagi gent que tibi en la direcció a on tu tibes...
Però no vull caure en un silenci per correcció política que seria
hipòcrita per part meva.

Salutacions,

--
Joan Cervan i Andreu
http://personal.calbasi.net

"El meu paper no és transformar el món ni l'home sinó, potser, el de
ser útil, des del meu lloc, als pocs valors sense els quals un món no
val la pena viure'l" A. Camus

i pels que teniu fe:
"Déu no és la Veritat, la Veritat és Déu"
Gandhi

El Thu, 21 Jan 2021 10:07:04 +0100
Alex Muntada <alexm@debian.org> va escriure: