[OT] Feedback (era Re: Algú vol col·laborar en aquest projecte?)

Hola a tothom,

no volia escriure perquè ja ho he fet massa últimament, però aquí hi
sóc de nou; ja em fareu callar si de cas.

No pretenc erigir-me com a moderador ni donar lliçons de res, perquè
ni em correspon, ni sóc la persona adient ni tinc coneixements per
fer-ho. Però voldria compartir quatre coses que he anat aprenent i
posant en pràctica (o intentant-ho) en els últims temps.

A l'empresa on treballo, pel fet de tenir persones provinents de
diverses cultures, es dediquen hores a donar, rebre i fomentar el
feedbck i donar-lo d'una forma responsable i efectiva.
I dic jo que, si una empresa dedica recursos a aquesta qüestió, vull
pensar que és perquè no és trivial (i reconec que jo no li donava
prou importància).
Ja sé que aquesta llista és per qüestions més divertides com
Debian però crec que és important.

Dit això, deixeu-me ressaltar punts que són bàsics: comunicació
clara i concisa, assertivitat i empatia. I per fer tot això, a banda
que hi ha tècniques com la del sandvitx (començar amb un aspecte
positiu, continuar amb un de millorable i acabar amb un altre positiu)
es posa èmfasi en fer-ho en persona sempre que es pugui, perquè el
llenguatge corporal és important. És a dir, que un missatge escrit
sempre tindrà mancances.

De feedback negatiu no n'hi ha; és inútil si de cas, en tant que no
serveix pel que se suposa (ja sigui reforçar els punts forts o
millorar els febles).

Dir "això és una merda" (que ningú ha dit) podríem transformar-ho en
"Acabo de veure el que has fet i es nota que t'hi ha esforçat molt;
enhorabona. De totes maneres has pensat en canviar X per Y? Potser
així seria més fàcil aconseguir l'objectiu Z que t'has proposat".

El que esperaria d'aquest missatge no és que arregli el món ni que
faci que Debian funcioni (encara) millor al meu ordinador sinó que
algú (com jo) es pugui plantejar que totes aquestes qüestions van més
enllà dels aspectes tècnics i són igualment importants. I per tant cal
reflexionar-hi una mica.

Per cert, com es tradueix feedbck al català?