Re: Problemes amb automysqlbackup combinat amb un "locale" en català

Missatge de Ernest Adrogué <nr9@posteo.de> del dia dg., 20 de des. 2020 a les 10:07:
2020-12-20, 03:51 (+0100); Toni Mas Soler escriu:
> Doncs jo ho entenc com un bug del propi locale. Voleu dir que som l'única
> llengua que es troba en aquesta situació?
>
> Com a primer plantejament caldria considerar la correcció del locale per
> tal que un date +%B retorni el mes sense preposició.

Exacte, el problema és el local ca_ES.  Mireu aquest fil de fa 2 anys:

https://lists.debian.org/debian-user-catalan/2018/10/msg00000.html

Pel que sembla, des de Softcatalà, van promoure un canvi al local ca_ES,
que és el que provoca que ara apareguin els mesos amb preposició en
llocs on no hi ha d'haver preposició.  Ni el francès [1], ni el castellà
[2], ni l'italià [3], que utilitzen els mesos igual que el català, han
fet cap canvi similar en els respectius locals

[1] https://sourceware.org/git/?p=glibc.git;a=blob;f=localedata/locales/fr_FR;h=a18c514f1921fed0049d3b769c95c9e0f864fb2f;hb=a00bffe8b531693d3b26c1e87afe4b9eac84474c

[2] https://sourceware.org/git/?p=glibc.git;a=blob;f=localedata/locales/es_ES;h=aa919a26267fd6311b71d7aeb81655e55787b4df;hb=a00bffe8b531693d3b26c1e87afe4b9eac84474c

[3] https://sourceware.org/git/?p=glibc.git;a=blob;f=localedata/locales/fr_FR;h=a18c514f1921fed0049d3b769c95c9e0f864fb2f;hb=a00bffe8b531693d3b26c1e87afe4b9eac84474c

Jo ja fa temps vaig canviar el local a "C" perquè no podia soportar més
els llistats de 'ls -l' amb els noms dels mesos equivocats.

Hola,

Anem a pams, que potser s'estan barrejant temes.

Els canvis a la glibc es van per fer coincidir els formats de data amb el CLDR. Objectivament, aquests canvis permeten escriure les dates correctament. És a dir, la iniciativa original no va ser des de Softcatalà, però sí a la glibc.
En castellà no apostrofen els mesos, per això en el format de data tenen "hardcoded" la preposició "de".
En francès no usen la preposició "de" en les dates (sospito que en el seu dia van triar fer-ho així per a evitar el problema de l'apostrofació)

En bash, cal canviar de locale ni res. Només cal usar "%OB" (lletra o majúscula) en el format de date perquè usi el format sense proposició. Hauria de funcionar en tots els locales. P.ex:  date -d "2018/04/01" +"%OB" retorna "abril" (sense preposició).

El tema dels mesos incorrectes a "ls -l" no està directament relacionat amb això. És un altre problema que se suposa ja està corregit i tard o d'hora arribarà tothom [1]

Salutacions,
Joan Montané

Més informació:
https://rluzynski.fedorapeople.org/slides/2017-01-27-DevConf.cz/GenitiveMonths-updated.pdf