Re: Problemes amb automysqlbackup combinat amb un "locale" en català

2020-12-20, 03:51 (+0100); Toni Mas Soler escriu:
> Doncs jo ho entenc com un bug del propi locale. Voleu dir que som l'única
> llengua que es troba en aquesta situació?
>
> Com a primer plantejament caldria considerar la correcció del locale per
> tal que un date +%B retorni el mes sense preposició.

Exacte, el problema és el local ca_ES.  Mireu aquest fil de fa 2 anys:

https://lists.debian.org/debian-user-catalan/2018/10/msg00000.html

Pel que sembla, des de Softcatalà, van promoure un canvi al local ca_ES,
que és el que provoca que ara apareguin els mesos amb preposició en
llocs on no hi ha d'haver preposició.  Ni el francès [1], ni el castellà
[2], ni l'italià [3], que utilitzen els mesos igual que el català, han
fet cap canvi similar en els respectius locals

[1] https://sourceware.org/git/?p=glibc.git;a=blob;f=localedata/locales/fr_FR;h=a18c514f1921fed0049d3b769c95c9e0f864fb2f;hb=a00bffe8b531693d3b26c1e87afe4b9eac84474c

[2] https://sourceware.org/git/?p=glibc.git;a=blob;f=localedata/locales/es_ES;h=aa919a26267fd6311b71d7aeb81655e55787b4df;hb=a00bffe8b531693d3b26c1e87afe4b9eac84474c

[3] https://sourceware.org/git/?p=glibc.git;a=blob;f=localedata/locales/fr_FR;h=a18c514f1921fed0049d3b769c95c9e0f864fb2f;hb=a00bffe8b531693d3b26c1e87afe4b9eac84474c

Jo ja fa temps vaig canviar el local a "C" perquè no podia soportar més
els llistats de 'ls -l' amb els noms dels mesos equivocats.

Salutacions.