Re: (deb-cat) Efecte acumulatiu de SSD, que no fa net

El 5/12/20 a les 7:22, Àlex ha escrit:
> El 5/12/20 a les 6:59, Àlex ha escrit:

> https://www.spinics.net/lists/raid/msg40916.html
>
> https://wiki.debian.org/SSDOptimization#Mounting_SSD_filesystems

No vull augmentar la velocitat de la unitat, sinó recuperar-la com era
al principi.
L'arrel està encriptada perquè les dades són confidencials. Allò què fa
l'usuari és confidencial (i es revela a /tmp /var/tmp i altres
ubicacions) juntament amb còpies temporals de documents que es poden
obrir i eines que poden treballar a /opt , apart de què: Veure quines
aplicacions són instal·lades dóna pistes del format dels documents que
es treballen per tal d'escarbar en el desxifrat. I també la distinció
entre dades i programari dóna pistes entre la informació important i la
resta.

Porto anys donant voltes a aquest tema (amb xifrat i sense) i no acabo
d'esbrinar quin és el problema amb Linux o util-linux.

Ara per ara, per a rehabilitar una unitat SSD no veig altra sortida que
utilitzar blkdiscard per a formatejar-la tota de nou.

Salut;
Narcís.