Re: (deb-cat) Efecte acumulatiu de SSD, que no fa net

El 4/12/20 a les 18:00, Narcis Garcia ha escrit:
> Tinc un ordinador amb unitat SSD i, quan executo aquesta instrucció:
> $ sudo fstrim -a -v
>
> Em diu:
> /boot: 766,7 MiB (803893248 bytes) trimmed on /dev/sda1
> /: 243,1 GiB (261022449664 bytes) trimmed on /dev/mapper/sda2_crypt
>
> Algú sap quin és el problema i com resoldre'l ?
> Algú sap si hi ha programari per a fer anàlisi detallat d'aquest tema?

Narcís,

Crec que fstrim en general no augmenta gaire el rendiment del disc, però
pot donar problemes si s'utilitza molt freqüentment i sobretot si
s'utilitza sobre volums encriptats. Per exemple:

   https://asalor.blogspot.com/2011/08/trim-dm-crypt-problems.html

Si vols millorar rendiment, passa de fstrim, posa la informació
confidencial en una partició a banda i encripta només aquesta partició,
no tota l'arrel /

Salutacions

   Àlex