Re: Linux i disc NAS

El 13/11/20 a les 13:04, Jordi Vila ha escrit:

Pot ser el truc estigui al dd if=/dev/zero of=/dev/sdX com dius. En quan pugui ho faig i us dic.

Vigila! Si ho fas així, trigarà una barbaritat ja que intentarà esborrar tot el disc i ho farà sincronitzant sector a sector

Per fer una neteja ràpida del començament del disc millor afegir el següent a la mateixa crida a dd:

bs=1M count=1

Això sobreescriurà el primer MB del disc, que és l'espai que sol reservar-se per a la taula de particions

Tot això parteix de la base que el nucli reconeix el disc (el dispositiu /dev/sd? està disponible) i que les dades del disc, si n'hi ha, no les vols conservar... de fet, possiblement podries arribar a rescatar les particions si només esborres el primer MB, gparted diria que té eina per detectar-les

Dita la qual cosa, personalment el que jo faig amb nous discs magnètics és una passada amb badblocks -sw -e 1 (per a discs grans és possible que hagis d'especificar, a més, -b 2048). Això matxaca el disc 4 vegades i pot arribar a tardar uns dies, però em serveix per detectar si de fàbrica hi ha algun problema, que algun cop m'ha passat. Només que em trobi un error ja s'atura, i torno el disc tirant de la garantia. Si vols fer més via pots fer una única passada afegint -t 0