Re: gafamades pel dia de la llibertat del programari???

Bon dia Rita,

Estic d'acord amb el que comentes: fora Google Calendar d'aquest tema.

Però és que qui ha usat el calendari de Google és un particular, en
moisesgomezgiron@gmail.com.

O sigui, que estàs demanant explicacions a Caliu, l'organitzador de
l'acte, perquè un particular, com puc ser jo mateix, ara va i envia a
la llista una invitació de Google Calendar, que puc crear jo mateix, al
MEU calendari particular (si en sóc usuari).

Per tant, abans de carregar contra els organitzadors, mire'm a on
apuntem ;-)

Un altre tema és el de Jitsi, el soft per fer la trobada.

Què jo sàpiga, jitsi és programari lliure. Si m'equivoco, que se'm
corregeixi, siusplau :-p Per tant, fins aquí, cap problema.

Una altra cosa és quins servidors donen el servei. Caliu podria muntar
un servidor amb jitsi, si volgués. O usar algun servidor d'alguna
organització que moli i que hagi muntat un jitsi i ens el deixi fer
servir. O usar el servidor públic que posa a disposició l'empresa que
desenvolupa el soft. Aquesta darrera opció potser és la que fa servir
la gent de Caliu que ha muntat en tema (en Rafael) (el poso en còpia al
missatge a veure si ens ho pot aclarir).

Si fos així, i s'usés el servidor públic que GENTILMENT proporciona
jitsi caldria:

a) preguntar-se quin problema hi ha en usar serveis d'hospedatge
  d'Amazon (que usa Telegram, entre altres). És a dir, hi ha info
  confidencial que viatja sense encriptar i/o s'emmagatzemi al servidor
  sense encriptar / anonimitzar? Això depèn més del tipus de servei que
  usem (jitsi en aquest cas), del seu disseny, vaja, que no pas de que
  usi els servidors d'Amazon, OVH o qui sigui.

b) fer una recerca a veure si hi ha servidors alternatius que poguéssim
  usar

c) muntar una instància pròpia per poder celebrar aquest dia i, fins i
tot, deixar-la muntada oberta al públic, o a disposició
d'organitzacions de caire X, etc. Però al tanto, si quan es munta s'usa
un servidor de, podem per cas, Dinahosting o CDmón, caldria veure, si
pertoca, depenent del punt a), si aquests usen infraestructura externa
d'Amazon (probablement CDMon no te un centre de dades propi)

Aquestes 3 opcions, a), b) i c) estaria bé que no recaiguessin en en
Rafael, que ja prou que fa embolicant-se en l'organització del dia,
sinó entre naltros, la comunitat, no?

D'altra banda, Rita, donar-se de baixa d'una llista (usuaris de Debian
en català) perquè un usuari ha enviat una convocatòria, privadament, de
Google Calendar em sembla una anada de l'olla. O tenir la pell
extremadament fina... Si jo m'he d'ofendre per tot el que em pot
ofendre de qualsevol dels membres d'una llista a la que estic inscrit,
apaga i vámonos... T'imagines que vas al SobTec i veus que un altre
dels participants usa un iPhone? Què fas? Marxes ofesa del Sobtec???

Salutacions,

--
Joan Cervan i Andreu
http://personal.calbasi.net

"El meu paper no és transformar el món ni l'home sinó, potser, el de
ser útil, des del meu lloc, als pocs valors sense els quals un món no
val la pena viure'l" A. Camus

i pels que teniu fe:
"Déu no és la Veritat, la Veritat és Déu"
Gandhi

El Tue, 15 Sep 2020 11:20:47 +0200
rita <rita@gamifi.cat> va escriure: