Re: dubtes XOrg

2020-06-17, 12:41 (+0200); Àlex escriu:
> Anant al gra ... He volgut modificar el fitxer xorg.conf però no l'he
> trobat. Al final he creat aquest fitxer ...
>
> $  sudo nano /etc/X11/xorg.conf.d/90-monitor.conf
>
>     Section "Monitor"
>         Identifier             "<default monitor>"
>         DisplaySize            395 695    # In millimeters
>     EndSection
>
> Però en reiniciar el sistema xranr encara hem diu que la meva pantalla
> és d'11 polzades, 160mm x 90 mm
>
> Teniu idea de què estic fent malament?

El que pots fer és deixar que el servidor X generi un fitxer xorg.conf
amb la configuració auto-detectada, i llavors editar la part del monitor
i deixar la resta com està.

Per fer això has d'aturar el servidor X.  Vol dir que has d'anar a una
consola Linux, aturar el servidor X amb el systemctl i llavors executes
l'ordre X -configure.  Això crea un fitxer xorg.conf en el directori on
siguis.  El copies a /etc/X11, fas els canvis que creguis convenients, i
tornes a iniciar X amb el systemctl.