Re: Consell per auriculars amb micròfon per videoconferències

Hola, Xavi.

No voldria sonar massa pessimista, ja que la meva intenció es ajudar, però la meva experiència recent en micròfons dintre de videotrucades (del 16 de març 2020 fins avui) motivada pel confinament, també està plena de problemes.

He de començar dient-te que els auriculars amb micro USB (marca netway i model RISE ) que li vaig regalar a la meva parella a finals del 2018 son els que estic fent servir últimament, ja que son els que em donen MENYS problemes (que no gens). També com tu (dedueixo que tu tampoc necessites vídeo) he provat, amb menys èxit (per ordre de menys problemes 1 i mes problemes 4) :

1 - micro de webcam
2 - micro amb connector RCA i altaveus
3 - auriculars amb connector RCA + el micro RCA citat abans
4 - auriculars de telèfon mòbil (o sigui, amb micròfon i un soc connector RCA o micro-RCA+adaptador).

Encara que soc conscient que el programari que mes he fet servir jo (Skype) pot generar-vos el mateix refús que a mi o mes (fins i tot sabent que el 90% de vegades utilitzo Skype For Linux a Ubuntu Studio, MX Linux i Debian) el cert es que a mi m'ha sigut imposat aquest programari i quan jo he provat Zoom, la meva experiència (amb micros i amb TOT) encara ha sigut pitjor.

No et recomano que facis servir cap sistema operatiu privatiu, i de fet jo també ho evito cada cop que puc, però si et recomano que tornis a provar amb auriculars amb micro USB (aquests netway son grossos i donen bastanta calor, de forma que els que no som "gamers" ens sentim com si pilotessim un Boing 747 per primer cop a la vida, sense ni un curset previ, però no son cars i fins i tot tenen un volum GENERAL tipus rodeta a la part posterior d'auricular esquerre) i que provis a fer una prova en "petit comité" amb la teva familia, amb Skype For Linux, ja que en les opcions de -> Configuració -> Àudio i Vídeo -> et permetrà fer una trucada de prova, gravar el que dius i després sentir-ho.

Dit tot això, la última cosa que puc dir per ajudar es:

Des del inici del confinament internet està cada cop mes saturat i el col·lapse es nota especialment a les videoconferències i, últimament, fins i tot amb videotrucades sense vídeo (a Skype For Linux desactivem la possibilitat de que la gent activi la seva webcam) estant a la mateixa trucada, només parlant una persona (o 1+ qui modera) i les altres 6 o 7 amb micròfons silenciats i escribint POC al xat ... els problemes amb micròfons que no s'obren, que es tanquen "sols" o que s'activen però no es sent el que diu qui xerra al micro, apareixen cada cop mes.

Per tant ... alsamixer i pulseaudio jo els he tocat poc i no m'atreveixo a dir si son millorables o no, però jo porto provant amb 3 ordinadors diferents (mini-pc, portàtil i pc torre gran) de prestacions molt diferents, amb fibra 100 Mbps simètrics, de fa 2 mesos i ja no em queden dubtes: el principal problema NO es el maquinari que tenim a casa o a la feina, ni tampoc es en exclusiva el programari que fem servir.

El problema es la saturació / el col·lapse d'internet, provocat pel confinament, provocat pel COVID19.

I jo crec que amb això no ens queda mes que acceptar-ho i fer el que faig jo: conformar-se a minimitzar el problema, sabent que DE MOMENT, no el podrem fer desaparèixer del tot.

Al estiu tot millorarà. Segur.

Joan Baptista
joanbaptista@gmail.com
Tel. 665 245 561

Missatge de Xavi e-bustia <xavi.ebustia@gmail.com> del dia dv., 15 de maig 2020 a les 10:31:
Bones,
des del confinament que les videotrucades han aparegut de forma diària a la nostra vida. Abans eren escadusseres i poc m'hi mirava amb els dispositius d'auriculars i micro. Aquests dies he comprat ja 3 models diferents d'auriculars amb micro i no aconsegueixo que me'n funcioni cap correctament. M'he estat barallant amb alsamixer, pavucontrol i d'altres. El que em diuen els altres participants a la reunió és el següent en funció del cas. Això ens passa amb els 3 portàtils que tenim a casa.

A.- Usant micro i altaveus del portàtil: senten mol soroll de fons, com si hi hagués un ventilador o centrifugadora --> decideixo adquirir uns auriculars amb micro...

B.- Usant els auriculars del mòbil (connector amb auriculars i micro combinat) adquireixo 3 adaptadors (una per cada membre de la família que ha de fer videoconferències) que separi el micro de l'altaveu. Llavors, tot i tenir el so més clar comenten que se sent un xiulet de tant en tant molt molest (el típic de freqüència alta que se't posa al cap). Val a dir que els 3 adaptadors són de marques diferents, per tant, dedueixo que no és problema de cap dels adaptadors.

C.- Decideixo, per provar, adquirir (a la botiga del barri) una auriculars amb micro incorporat USB (NGS V700? és que ja els he tornat). El so dels altaveus espectacular però el micro només transmet un filet de veu que quasi no et senten (si !! pujant el màxim possible, sense que faci soroll, pavucontrol i alsamixer).

Amb tot això arriba el moment de desesperació
image.png

i ja no sé cap on tirar. El més trist és que un dels dies vaig haver de fer una videoconferència usant el sistema de FINESTRES amb tot això, us demanaria consell.

1.- Algun model d'auriculars + micro que funcioni, realment, plug and play? Entenc que usb?
2.- Alguna opció addicional de configuració que se m'hagi escapat (i que guardi valors de configuració quan es toqui)?

Moles gràcies

Xavi