Re: (deb-cat) Instalacio i arrencada en el mode RST del BIOS

Una petita passa més:
El disc «Hiren's PE» (suposo que pel mateix RST) no detectava la unitat
interna, i així el programa actualitzador de la BIOS no volia tirar
endavant sense trobar una partició EFI.
He fet una instal·lació de Debian d'una memòria USB sobre sí mateixa
(Live-USB arrencant amb «toram» i desmuntant el mateix USB), de manera
que ha quedat instal·lat com si fos una unitat interna amb UEFI.
Així aleshores he arrencat amb el disc «Hiren's PE» i l'actualitzador
InsydeH20 del BIOS ha accedit a tirar endavant perquè ha vist en algun
lloc una partició EFI.

Ja tinc el BIOS EH5L1 actualitzat a la versió 1.08, però segueix igual
d'inflexible: Sense alternativa a UEFI i sense alternativa a RST. La
unitat interna no arrenca amb Debian.

Mentre no aconsegueixo que el Linux de Debian (o el mdadm) suportin
aquest RST integrat al «Acer Aspire A315-54K», només veig com a solució
de què aquest ordinador utilitzi una memòria USB com si fos la unitat
Interna, amb una instal·lació EFI i el sistema de particions GPT que
requereix.
Habilitar també el «Secure boot» per a què el BIOS arrenqui el fitxer
que li selecciono: El «shimx64» que DebianInstaller desa a la partició
EFI. Dic aquest detall perquè el fitxer «grubx64» em resulta en un
«Linux (...) has invalid signature».

Narcis Garcia

I'm using this dedicated address because personal addresses aren't
El 25/4/20 a les 20:18, Narcis Garcia ha escrit: