Re: dhclient deixa de funcionar

Hola Narcis,

> Estic en el cert que dhclient ha de ser un procés viu tota
> l'estona? Jo el què em trobo és que dhclient mor, i suposo
> que per això no renova les dades IP.

Jo tinc un dimoni de dhclient corrent, fill del NetworkManager.
Has mirat si hi ha cap rastre d'error del dhclient al fitxer
/var/log/daemon.log? En el meu cas és on es veu que es renoven
les peticions del DHCP.

> Per a diagnosticar-ho bé hauria de comparar 2 ordinadors: Un
> amb Debian 7 (sense estar governat per Systemd) i l'altre amb
> Debian 10, i ambdós sense NetworkManager ni altres
> reemplaçaments.

Antigament s'indicava dhcp al fitxer interfaces i ja n'hi havia
prou perquè s'iniciés el dhclient corresponent.

> No entenc el què produeix això, reemplaçant dhcp-server-
> identifier :
> interface "ethX" {
>    supersede dhcp-server-identifier 255.255.255.255;
> }

El comentari següent al que vaig enllaçar ho explica una mica
(https://serverfault.com/a/391865): alguns proveïdors de DHCP
no atenen les peticions dirigides directament (unicast) a l'IP
del servidor DHCP, solament a les peticions de les quals es fa
difusió a la xarxa local (broadcast).

Si ho entenc correctament, el supersede dhcp-server-identifier
li diu al dhclient que enlloc d'emprar la IP que ha obtingut
prèviament per al servidor DHCP segueixi enviant les peticions
fent broadcast. Això sol afectar xarxes en què hi ha un DHCP
relay (normalment el router) que s'encarrega de capturar totes
les peticions de DHCP localment a cada xarxa i les trasllada al
servidor DHCP central perquè respongui.

Salut,
Alex

--