Re: Problemes amb la captura d'àudio

Enric <enric@musaik.net> writes:
> Doncs torno al tema audio.
> Em vau proposar fer això
> # arecord -D hw:0,0 -f cd -t wav fitxer.wav
> I em donava un error d'Entrada i Sortida.
> En canvi, si ho faig amb
> # arecord -D hw:0,0 -f data -t wav fitxer.wav
>
> no em dóna error.

L'única diferència entre "-f cd" i "-f dat" (suposo que volies dir
"dat", i no "data") és que l'opció "cd" llegeix dades amb una freqüència
de 44100Hz i l'opció "dat" amb una freqüència de 48000Hz.  Per tant
podria ser que el teu xip d'audio només suporti lectura a 48000Hz.

> El més curiós és que si endollo un micro, de fet, haig d'endollar uns auriculars amb micro que només tenen una
> entrada minijack, perquè el portàtil (Lenovo Tinkpad X220), només accepta una entra d'audio. És a dir, si endollo un
> micro no funciona, el pavucontrol detecta que he endollat un micro i tampoc grava.
> Per tant, entenc que si hi ha un problema de hardware és de la part de la captura d'audio de la targeta de so, no pas
> del micro intern.

Però l'arecord amb l'opció -f dat enregistra alguna cosa o no?  Mira bé
que no tinguis l'entrada silenciada amb l'alsamixer a la targeta
corresponent.  (Per fer aquest tipus de comprovacions només hauries
d'utilitzar arecord, aplay i alsamixer, que són els programes que
interactuen directament amb ALSA.)