Re: Problemes amb la captura d'àudio

Salut,

reengego aquest problema. Aquests dies tinc el portàtil més nou sense micro faig videoconferències, com tots, i m'escama que és un error de soft ... tot i que no tinc gaires possibilitats ho vull intentar. Aprofito per fer publicitat d'un manualet que he fet per fer classes virtuals amb programari lliure: http://formacio.cesire.cat/AulaVirtual

Doncs torno al tema audio.
Em vau proposar fer això
# arecord -D hw:0,0 -f cd -t wav fitxer.wav
I em donava un error d'Entrada i Sortida.
En canvi, si ho faig amb
# arecord -D hw:0,0 -f data -t wav fitxer.wav

no em dóna error.
El més curiós és que si endollo un micro, de fet, haig d'endollar uns auriculars amb micro que només tenen una entrada minijack, perquè el portàtil (Lenovo Tinkpad X220), només accepta una entra d'audio. És a dir, si endollo un micro no funciona, el pavucontrol detecta que he endollat un micro i tampoc grava.
Per tant, entenc que si hi ha un problema de hardware és de la part de la captura d'audio de la targeta de so, no pas del micro intern.

He canviat el tipus de model en la configuració d'alsa pel controlador snd_hda_intel, i fa el mateix.
Merci per qualsevol suggeriment.

Vinga,

Salut i desobediència!

                                      Enric.

El 25/3/20 a les 23:10, Ernest Adrogué ha escrit:
2020-03-25, 22:09 (+0100); Enric escriu:
Em diu el següent:

# arecord -D hw:0,0 -f cd -t wav fitxer.wav
Recording WAVE 'fitxer.wav' : Signed 16 bit Little Endian, Rate 44100
Hz, Stereo
arecord: pcm_read:2145: read error: Error d'Entrada/Sortida

Això fa pinta d'error de Hardware, no?
D'entrada diria que sí, però suposo que també podria ser un bug.  Si
dius que abans et funcionava jo provaria una versió anterior del kernel.

Salut.

--
Declaració d'Independència del Ciberespai
per John Perry Barlow