Re: Capturar i imprimir pantalla

El 3/4/20 a les 19:59, Josep Ma. Ferrer ha escrit:
> El 3/4/20 a les 19:17, Narcis Garcia ha escrit:

> Al KDE tens el programa Spectacle, que permet capturar àrea seleccionada
> de l'escriptori, o una finestra, o tota la pantalla, entre altres
> possibilitats. Després pots imprimir la captura o desar-la a un fitxer.
>
> Suposo que al GNOME o altres entorns d'escriptori hi haurà programes
> equivalents.
>
> Salut i força!
>
> Josep Ma. Ferrer

Ho haig de fer a un ordinador amb Gnome.
He trobat la utilitat «scrot», a la qual només li hauria de fer una
llançadora d'escriptori per a què sigui senzill de demanar.

$ scrot -s /tmp/retall.png
$ lp -o orientation-requested=1 /tmp/retall.png

Només em faltaria que la imatge no s'estirés per a ocupar tota la pàgina.
No sé com donar-li el contrari d'aquesta opció al «lp»
-o fit-to-page