Problemes amb la captura d'àudio

Salut,

tinc una debian 10.3
en un portàtil thinkpad X220 i no em funciona la captura d'àudio.
Tinc un micro intern que m'ha funcionat durant força temps i ara m'ha deixat de funcionar. El problema és que no recordo des de quan ni què hi vaig fer que li afectés.

Un altre tema és que només té una entrada d'àudio, per micro i cascos simultàniament, i sembla que ho detecta bé, perquè quan hi endollo uns cascos amb micro integrat el pavucontrol detecta que tinc un micro connectat.

He provat el alsamixer, el pavucontrol i el volum del lxde i no he trobat que tingui res amb mute.
De fet, el pavucontrol quan surt el volum del micro, en altres màquines veus les ratlletes que es mouen a mesura que parles, i pots clicar a mute i es paren. Però en el meu cas, no surten ni les ratlletes.
Primer he pensat que era un problema de hardware i que el micro intern no funcionava, però quan he vist que connectant els cascos amb micro tampoc no gravava, crec que tinc en algun lloc la captura a 0.

Em podeu ajudar?

Merci.

Vinga,

Salut i desobediència!