Re: xfce amb... wayland o x11? Problemes amb anydesk

Entenc doncs que si tinc xorg funcionant, no hi ha cap possibilitat que ho estigui fent wayland, oi?

Vist tot això, sembla clar que el problema amb anydesk no té a veure amb wayland. El cas és que des de la darrera versió per linux que em funciona correctament (2.9.5) no hi ha hagut cap altra que m'anés bé, i van per la cinc i pico. El que no sé és si la culpa la té xfce, que li falti alguna cosa que anydesk necessita per funcionar, o què. Si en teniu alguna idea o suggeriment, serà benvingut.

Salut!

Missatge de Ernest Adrogué <nr9@posteo.de> del dia dv., 29 de nov. 2019 a les 14:02:
Hola Ricard,

2019-11-29, 12:03 (+0000); Ricard Pradell escriu:
> [...]
>  1628 tty1     00:00:00 startx
>  1650 tty1     00:00:00 xinit
>  1651 tty1     01:53:02 Xorg
>  1664 tty1     00:00:00 sh
>  1693 tty1     00:00:00 dbus-launch
>  1704 tty1     00:00:23 xfce4-session
>  1713 tty1     00:02:35 xfwm4
>  1715 tty1     00:00:00 Thunar
>  1717 tty1     00:00:32 xfce4-panel
>  1720 tty1     00:00:26 xfdesktop
>  1793 tty1     00:00:00 panel-2-actions
>  1796 tty1     00:00:00 panel-6-systray
>
> A ulls d'un profà i assumint que potser dic una animalada, sembla que el
> procés Xorg s'inicia aquí, o sigui que res de wayland, pel que veig.

Exacte, Xorg és el servidor X, i és a tty1 perquè has executat startx en
aquesta consola (em pensava que canviava automàticament a tty7 però veig
que no...)

> Dedueixo que faig servir x11, no? Llavors no entenc perquè "echo
> $XDG_SESSION_TYPE" surt en blanc... Teniu alguna explicació a això?

Aquesta variable descriu el tipus de sessió de l'usuari, i el tipus de
sessió de l'usuari depèn de com l'usuari ha entrat al sistema.  Si
entres fent login en una consola, hauria de dir "tty".

Per què no tens aquesta variable definida, ni idea... tampoc sé si és
important.  Si vols detalls sobre la sessió pots utilitzar el programa
loginctl

$ loginctl list-sessions
SESSION  UID USER   SEAT  TTY
     20    0 root   seat0 tty1