Re: L'actualització del kernel no arrenca

Hola Jordi,

> M'ha costat trobar, però he pogut trobar per internet el
> sources.list que porta de sèrie l'elementaryos 5, i sí:
> els backports estan activats per defecte. Pel què comentes,
> aquest no pot ser la causa del problema, igualment.

Pensa que el que et deia de les prioritats dels backports era
sobre Debian. Fa molt que no remono l'ubuntu i vaig oblidant
les coses, així que he hagut de comprovar en una màquina virtual
si les prioritats dels backports són menors i és així:

$ apt policy smartmontools
smartmontools:
  Installed: (none)
  Candidate: 6.5+svn4324-1
  Version table:
     7.0-0ubuntu1~ubuntu18.04.1 100
        100 http://archive.ubuntu.com/ubuntu bionic-backports/main amd64 Packages
     6.5+svn4324-1 500
        500 http://archive.ubuntu.com/ubuntu bionic/main amd64 Packages

Val a dir que no hi ha versions del nucli publicades a backports
d'ubuntu perquè tenen una manera diferent de mantenir el nucli
actualitzat si t'instal·les el suport HWE:

$ apt policy linux-generic
linux-generic:
  Installed: (none)
  Candidate: 4.15.0.65.67
  Version table:
     4.15.0.65.67 500
        500 http://archive.ubuntu.com/ubuntu bionic-updates/main amd64 Packages
        500 http://security.ubuntu.com/ubuntu bionic-security/main amd64 Packages
     4.15.0.20.23 500
        500 http://archive.ubuntu.com/ubuntu bionic/main amd64 Packages

Nota: l'ordre anterior diu que no tinc el paquet linux-generic
instal·lat perquè es tracta d'una màquina virtual i té el nucli
linux-virtual (més lleuger perquè té menys suport per maquinari).

Salut,
Alex

--
  ⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀