Re: L'actualització del kernel no arrenca

M'ha costat trobar, però he pogut trobar per internet el sources.list que porta de sèrie l'elementaryos 5, i sí: els backports estan activats per defecte. Pel què comentes, aquest no pot ser la causa del problema, igualment.

Missatge de Alex Muntada <alexm@debian.org> del dia dt., 1 d’oct. 2019 a les 11:52:
Hola Jordi,

> l'Scribus des dels backports, però desprès no vaig
> desactivar-los. Suposo que les actualitzacions les està
> instal·lant des dels backports i per això tinc aquests
> problemes.

Si actives els backports de forma normal, no hauria d'instal·lar
res que tu no hagis triat (directa o indirectament). És a dir,
que si no tenies el nucli de backports instal·lat, difícilment
se t'actualitzarà al de backports tret que tu hagis triat en
algun moment instal·lar la versió de backports del nucli o
d'alguna altra cosa que en depengui.

Això passa perquè la prioritat dels paquets de backports és
menor que la dels paquets d'stable:

$ apt policy linux-image-amd64
linux-image-amd64:
  Installed: 4.19+105+deb10u1
  Candidate: 4.19+105+deb10u1
  Version table:
     5.2+106~bpo10+1 100
        100 http://ftp.ch.debian.org/debian buster-backports/main amd64 Packages
 *** 4.19+105+deb10u1 500
        500 http://ftp.ch.debian.org/debian buster/main amd64 Packages
        100 /var/lib/dpkg/status

La versió de backports (5.2+106~bpo10+1) té prioritat 100 i
la versió d'estable (4.19+105+deb10u1) té prioritat 500.

> Com ho puc solucionar? Desinstalo les actualitzacions dels
> nuclis dels backports?

Abans de fer res seria interessant saber quin és l'origen del
teu problema. Has comprovat el que et deia l'Orestes sobre
l'espai ocupat pels nuclis a /boot? Quants nuclis hi tens?

Salut,
Alex

--
  ⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀