Re: debconf20 serà a Israel (!!??)

Hola Pedro,

On 8/3/19 12:11 PM, Pedro wrote:
> Algú que hagi anat a la debconf19 o que estigui més al cas ens pot
> explicar com un projecte que treu pit per inclusivitat [1] com debian
> accepti fer la seva trobada anual en un país que està fent una ocupació
> forçada i assetjament continu contra el poble palestí, poble originari
> d'allà des de fa molts anys (per tant una situació colonialista i
> recent). Debian ha fet o farà un comunicat al respecte?

Cap país és perfecte i sempre hi haurà un col·lectiu o altre
discriminat. A Brasil mateix un dels primers decrets de Bolsonaro va ser
suprimir el col·lectiu LGTB+ com a subjecte de les polítiques de drets
humans de les minories. Per contra, Israel és un dels pocs països
d'aquella zona on no has de tenir por de ser assassinat per ser homosexual.

De totes maneres a la llista debconf-team hi ha un correu [0] on
s'explica el motiu de la decisió.

> La verificació final de les persones i les organitzacions són els fets,
> no les paraules. Com se suposa que jo m'he de prendre això?

No hi ha cap decisió que agradi a tothom. A finals de juny es va decidir
canviar el logo habitual de Debian pel logo de la diversitat [1] i a
molta gent aquesta decisió no els va agradar perquè des del seu punt de
vista Debian s'hauria de preocupar de fer una distro de qualitat i prou.
Jo penso que l'equip de diversitat i aquestes polítiques són
absolutament necessàries. De fet és una cosa que valoro molt de Debian,
i jutjar amb un sol fet tota la tasca d'inclusió que fa Debian em sembla
com a mínim agoserat.

[0]: https://lists.debian.org/debconf-team/2019/03/msg00034.html
[1]: https://www.debian.org/logos/diversity-2019.png

Salut!