Re: (deb-cat) Alerta amb gnome-disk-utility

Hola Narcis,

> Molt important (importantíssim) per qui utilitza volums xifrats:
> https://bugs.debian.org/928893

M'hi he subscrit, mil gràcies!

> Si utilitzeu l'eina gràfica «Discs» per a canviar la contrasenya
> d'un volum xifrat, no ho feu amb Debian 10 fins que l'esmentada
> incidència estigui resolta i ho tingueu actualitzat:
> La versió 3.30 d'aquesta aplicació, quan se li demana canviar la
> frase de pas d'un volum xifrat (com al disc dur o a una memòria
> USB), elimina l'anterior contrasenya i no n'estableix cap de
> nova.
>
> Això pot implicar que ja no es pugui accedir mai més a les dades
> xifrades!

Fa uns anys, tornant de vacances vaig oblidar la contrasenya de
xifrat del disc de la feina. Vaig estar una setmana per adonar-me
que l'estava posant malament (gairebé reinstal·lo l'ordinador),
mentre treballava amb el meu portàtil.

Una cosa que vaig descobrir durant aquella setmana és que es pot
fer una còpia de les metadades de xifrat, que es poden utilitzar
després en cas que s'hagin corromput o no recordis la contrasenya
o deixi de funcionar. Els detalls són al man del cryptsetup
(luksDump i luksHeaderBackup).

Salut!
Alex

--