Re: Recomaneu alguna eina ERP/CRM en català?

Hola Joan,

> Son aquestes limitacions que em costen d'entendre, a una
> universitat politècnica...

Suposo que cal viure la tragèdia des de dins per entendre la
dimensió que té. Som uns quants centenars de tècnics de dins i
de fora de la casa que ens hem de coordinar per tirar endavant
les enormes necessitats TIC de la institució (centenars de
serveis i aplicacions diferents). I hem arribat a aquesta
situació per ser una universitat politècnica on cuinar-se un
mateix una solució era fàcil perquè es podia contractar gent
fàcilment. Amb els anys, ara tenim un ecosistema molt complicat.

> Jo, que soc un desgraciat, quan he de muntar un servidor (en
> tinc mitja dotzena), agafo un trist cloud, li poso una debian
> i, després, en un quart d'hora, l'ISPConfig. I això a un preu
> d'infraestructura que deu estar entre 6 i 15€ mensuals,
> depenent de la potència del servidor. I que dona de sobres per,
> per exemple, fer anar un CiviCRM o una dotzena de drupals...

El fet que ho duguis tu tot sol simplifica molt les coses.

> No em vull ficar a on no em demanen, però sempre em deceb veure
> que seguint els canals burRocràtics tot és més lent, car i
> ineficient...

És cert que hi ha molta burocràcia però desitjar que desaparegui
et puc assegurar que no és suficient per reduir-la. Cal posar-hi
molta energia, temps i ganes, cosa que molts de nosaltres provem
de fer dins les nostres possibilitats.

> És un bon argument. Semblant al que s'usa per mantenir sistemes
> en windows. Però si jo hagués de fer un pas que ha de suposar
> menjar-me un marró en solitari, potser també el tindria en
> compte

L'argument és que puc tenir més impacte fent altres coses que
administrant servidors quan a la casa ja tenim serveis que ens
ho estalvien. A més a més, no és sostenible que un servei
depengui d'una única persona per fer-lo funcionar.

> El softaculous de torn no els acabo d'entendre, perquè dubto
> que s'encarreguin de les actualitzacions [...]
>
> Però és que, a més, en aquests sistemes, si els uses, com
> en el cas de drupal, de fer webs a mida, a nivell funcional,
> la feina de la instal·lació, que és el que ofereixen aquests
> paquests, és negligible... Jo trigo un quart d'hora en
> instal·lar un drupal de la manera habitual... Llavors, de què
> em serveix Softaculous? Si, de fet, la feina comença DESPRÉS?

El Softaculous permet instal·lar i actualitzar fàcilment
diferents tipus de CMS, tant als administradors del cPanel,
com als usuaris dels espais web, sense necessitar pràcticament
cap coneixement d'administració de sistemes.

Clarament a tu el Softaculous et fa més nosa que servei, però
això no treu que faci servei a un altre tipus d'usuari.

> I quan he treballat amb Cpanel (durant anys, fins que me'ls
> vaig treure de sobre via cloud+debian+ispconfig) havia
> d'acceptar la "seva" manera de treballar, en definitiva de
> "limitar" el centos de torn.

Això passa en qualsevol solució que triïs. Fins i tot Debian
et limita a la «seva» manera de treballar per algunes coses ;)

Salut!
Alex

--
  ⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀