OT: Odoo

El Sat, 06 Jul 2019 13:29:40 +0200
cubells <vicent@vcubells.net> va escriure:

> Joan, si et dic que odoo és programari lliure, com pots dir que odoo
> té limitacions?

Tot te limitacions... Fins i tot el teu temps :-p Però em refereixo a
limitacions en el moment actual. Si la versió Community te o no
limitacions versus la Enterprise  A DIA D'AVUI (no parlo de si tens
ganes i fas molts mòduls per salvar-les, que això està per veure) es
pot veure a la llista de features de la Community. I pel que enllaces i
expliques sembla que hi ha una comunitat molt activa treballant, o
sigui que dono per bo que no hi siguin.

Per cert, tots els enllaços de la portada de communiti als diferents
sectors donen error 404:

https://odoo-community.org/project/20

Veig deficiència en, per exemple, el Backport Team. T'enlñlacen a un
repo de githum i ala, dedueix tu com funciona, etc. Podria posar altres
exemples a on la usabilitat de la web, la comunicació em sembla molt
millorable. Però son projectes de soft lliure, i els recursos
(voluntaris son els que son).

Veig també que les traduccions s'estructuren per països. Això no te
cap sentit en l'àmbit lingüístic (suposo que el te, i per això es fa,
en l'àmbit comptable i altres especificacions dels països: sistemes de
pagament, monedes, adreces...). D'altra banda també donen error 404 els
enllaços. No dona una sensació gaire robusta, tot plegat :-)

> Pressuposse que saps què és programari lliure.

En tinc alguna sospita...

>L'únic
> límit és la teva capacitat per progrmamar i el teu
> temps.

Meravellós... No sé perquè la gent de mysql van fer mariadb... Si mysql
continua sent programari lliure! I openoffice! ;-)

>Mira  https://odoo-community.org/page/ListO ; millor
> github.com/oca

Joder, és tant lacònic que és fins i tot sorprenent:

L'equip de CRM:

https://odoo-community.org/psc-teams/crm-sales-marketing-11

Et porta als repos corresponents:

https://github.com/OCA/crm

a on no hi ha cap més info, només el codi...

> Aquesta pàgina que indiques, a ca odoo, on sempre
> intenten colar-te la versió enterprise mostra les funcionalitats que
> té aquesta versió que no té la community, però el 95% són
> funcionalitats "visuals".

Doncs això de que "intentin colar-te", no mola.

>Per exemple, la comunitat espanyola d'odoo
> fa que odoo community sigui 100% funcional pel que respecta al tema
> comptable  i la pàgina aquesta diu que la community no és full
> acounting.Per exemple aquesta pàgina diu que la enterprise té un
> tauler per planificar el mrp. El mateix tens a la community amb
> vistes. I si no t'agrada, m'ho dius, faig jo un mòdul lliure i ja
> forna part de la comunitat.El problema és que no coneixeu odoo.

Bueno, per això ho parlem... Com et deia abans, la comunicació no és el
fort de la web de la Community. Això descomptant que l'enllaç que
trobes primer és el de la versió enterprise, el .com Això no passa ni a
drupal, ni a civicrm, ni a moodle, ni a ispconfig ni a debian. Per això
m'agrada més debian que ubuntu o redhat ;-)

Tot i això, a partir d'ara tindré em compte Odoo... Potser algun dia la
provo en algun projecte a veure!

Fins ara,

Joan