Re: Debian10 no.

El 30/6/19 a les 15:58, Mario Pablo Gallino ha escrit:
> Hola me han redirigido a ustedes por un problema con un Debian Jessy 8
> que quise actualizar y se pasó una parte al 10. Tengo una e_machines
> 520 hace 9 años aprox... y sigue en pie.
> El caso es que cuando entré luego de la actualización se queda la
> pantalla en negro... Con el cursor titilando durante largo rato y nada
> más pasa.
> La verdad no entiendo mucho de consola etc. Pero le pongo fichas a
> Debian puesto que me.dijeron es uno de lo mejores sistemas por lejos..
> claro no tengo experiencia en estos problemas o servidores etc.
> [...]
Hola Pablo,

Probablement l'actualització haurà fallat per algun motiu. El que jo
faria és el següent:

1) En arrencar, quan surt la pantalla del Grub, escollir una arrencada
en mode de recuperació (recovery mode) dins del menú "opcions avançades".

2) Arribaràs a una pantalla amb unes quantes opcions. N'hi ha una per
activar la xarxa ("network"). Prova-la a veure si funciona.

3) Si la xarxa s'ha activat correctament, escull ara l'opció "dpkg" per
provar d'arreglar els paquets que, eventualment, hauran quedat trencats.

4) Si l'anterior falla, podria ser que faltés espai al disc per fer
l'actualització, o potser al directori /boot, que sovint és en una
partició a banda, la qual generalment té una mida petita i es pot omplir
amb facilitat en cada actualització del sistema. En aquest cas pots
provar l'opció "clean" per mirar d'eliminar fitxers obsolets, i
aleshores tornar a provar el pas 3)

5) Si malgrat tot això l'arrencada no es repara, aleshores ja és difícil
d'oferir un diagnòstic "a distància", i potser el millor és provar de
reinstal·lar el sistema des de zero, tal i com et suggereixen en algun
missatge anterior.

--
Cordialment,

Orestes Mas