Swap File en ordiandors ... antics/amb pocs recursos

Per no extendre'm mes del necessari i no complicar MES el tema, no entro en certes coses, però crec que no podem oblidar (i ho hem fet) que hi ha "PC's" (o si preferiu, ordinadors, SBC's, SoC's, tauletes, teléfons mòbils i altres màquines mes o menys "intel.ligents") amb processadors tipus ARM (tant 32 com 64 bits).

Com segueixo trovant molt be i bo que Debian doni suport al màxim de arquitectures possibles, demostrant que "The Universal Operative System" no es només una frase de màrqueting sino que a mes es LA ideologia de Debian, entenc que la futura Debian 10 que sortirà en breu no es pugi fer servir ni en un pc 286 (cpu 80286 = fabricat ABANS de 1991, quan encara ni existia Debian) i tampoc es pugi fer servir amb una màquina amb arquitectura / processador ARM (de 32 o 64 bits) que ni permeti 512 MB de memoria RAM física, ja que tampoc
seria UTIL I RENTABLE fer servir Debian 10 amb aquest "PC's" ... ni amb un arxiu de memoria virtual (swap file) de ... uns quants GB, però ... on posar el limit?

Jo, per exemple, des de 2012 soc usuari i fan de raspberry pi (amb distribucions derivades de debian com raspbian i altres) i voldria pensar que, a mes de poder seguir fent servir els paquets .deb amb el nou raspberry pi 4 (i amb base Debian 10, al 2020) es pugui també amb models raspberry pi 3 i 2, i fins i tot, posats a demanar, que al any 2021 encara es pugi fer servir paquets .deb amb una raspberry pi model b com la que vaig comprar el 2012 i encara faig servir, amb un sistema operatiu / distribució basat amb un Debian no mes antic que l'actual versió 9.9.

I també vull lluitar per persones que ja sigui perquè son mes pobres que jo (que no es facil) o per altres motius (exemple: persones que treballen a llocs on PER FORÇA han de fer servir ordinadors amb processadors intel 586, 686 o similar) però que tenen llibertat per instal.lar-hi qualsevol cosa que hi funcioni (ep! que jo vaig viure un cas així, ara fa uns 10 anys).

Per això, SI US PLAU, encara que ja fa uns anys que no faig servir cap ordinador amb arquitectura 686, penseu que hi ha MOLTA GENT (i no només a Catalunya o Europa) que encara fa i farà servir Debian en ordinadors com un Pentium III fabricat el 1999.

Per tant, que al 2020 no pugi fer servir Debian 10 i s'hagi de quedar en Debian 9.9 pot significar que condemnem a aquestes persones a no fer servir paquets / programari nou / recent / modern durant molt temps.