Re: provant debian 10!: swap/file

Hola Alex,
«tenir swap no és equivalent a tenir més RAM» però sí més memòria pel
programari en ús, i és el què se cerca amb la memòria virtual en casos
com l'exemple que has posat del servidor saturat.

També en casos així pot ser un inconvenient descobrir la saturació de
tot en un ordinador (com per a què costi tancar programes) quan el
sistema està amorrat en quantitat de gigabytes intercanviats en un disc dur.
I si se t'acudeix posar tanta o més quantitat de Swap que de RAM, la
saturació pot ser bestial fins que descobreixes la situació. És qüestió
de gustos, incloent allò què se li predetermina a l'usuari que assumeix
la configuració per defecte.

I no entenc el perquè la hibernació ha de dependre de la memòria virtual
de mida fixa, que si n'has establert poca no funciona i si n'has
establert molta no es fa servir.
He trobat això:
https://askubuntu.com/questions/6769/hibernate-and-resume-from-a-swap-file
però igualment no entenc perquè no és l'opció predeterminada i amb un
fitxer fet i eliminat «al vol». És què sinó; Com s'hiverna un sistema en
el moment en què ja està ocupant la Swap? Ara entenc el perquè Microsoft

El 25/6/19 a les 8:44, Alex Muntada ha escrit: