Re: provant debian 10!: swap/file

Hola Narcis,

> Crec que cal aturar-se a pensar més detingudament:
> Qui ha triat un particionat manual, i el fa, sap molt bé el què
> està fent.

Encara que sigui durant el particionat manual, jo prefereixo que
m'avisi que m'he oblidat del swap que no pas descobrir-ho després
d'instal·lar el sistema.

A la feina havia administrat servidors amb molta RAM i algun cop
havíem considerat que no calia posar-los swap. Fins que un dia
un procés es va menjar tota la RAM en pocs segons i el sistema es
va congelar deixant a tots els usuaris del servei penjats. Des
d'aleshores sempre hem posat swap.

Per altra banda, tenir swap et permet hibernar l'ordinador i
tornar-lo a encendre en el punt en què ho havies deixat tot,
sense tancar cap finestra. Em sembla una característica molt
interessant pel cost que té una partició de swap.

> Quin programari hauria de córrer en aquesta màquina per a
> sobrepassar això, i que fos utilitzable?

No crec que sigui bona idea comparar la swap amb la RAM, tenen
propòsits diferents i tenir swap no és equivalent a tenir més
RAM.

Salut,
Alex

--