Escriptori Mate per defecte?

Estic provant amb debian-buster-DI-rc1-amd64-DVD-1 (sense connexió a
internet) i veig que al pas del DebianInstaller amb Tasksel l'escriptori
seleccionat per defecte ja no és Gnome sinó Mate.

Mate no requereix Systemd com ho fa Gnome, la qual cosa em sembla molt
bé, però em desperta la curiositat saber si a Debian s'ha decidit que
Systemd ja no sigui un requisit, o si està previst que sigui
reemplaçable per altres sistemes d'inici.

--