Re: icedtea-plugin desaparegut

Hola Narcis,

> em sembla malament deixar enrere els usuaris dels Applets, i la
> quantitat d'usuaris del programari lliure que es perden (i les
> hores i saliva que es gasta) per decisions com aquesta.

Sempre que es trenca la compatibilitat enrera algú en sortirà
perjudicat, sigui quina sigui la decisió que es prengui. Si
s'actualitza, una part dels usuaris es veuran afectats, sinó
una altra part. Fins i tot pot haver-hi gent que vulgui tenir
les funcionalitats de la nova versió i a més a més, les de la
vella, fent-ho encara més difícil.

Per tant, sigui quina sigui la decisió, algú hi perd. Al final
els responsables del paquet valoren la situació i trien el que
creuen que és millor. El que segurament els sigui útil és que
la gent afectada d'una manera o altra els informi.

> Si Firefox 52 era un desastre en seguretat, també ho podrem dir
> de Firefox 60 quan estiguem per la versió 70.

La versió 60 és la que actualment Mozilla publica com a ESR. Quan
Mozilla decideixi canviar-la per una altra, els mantenidors del
firefox-esr a Debian l'empaquetaran per a stable i la publicaran.
Per tant, la situació que planteges no es produirà.

> Quan FF 52 era el normal, jo no podia preveure aquest disbarat
> com per a bloquejar actualitzacions (hold), de manera que
> configuro els sistemes per a què la gent se'ls pugui actualitzar
> (hauria de ser el normal), i jo mateix aplico actualitzacions
> confiant en què és una bona idea.

No recordo com es va anunciar el canvi, però recordo que hi va
haver debat sobre si deixar la 52 a stable o seguir amb la ESR.
Potser no es va informar amb prou antelació o difusió, aquestes
coses passen perquè som humans.

En aquest sentit, de tant en tant està bé recordar que Debian
és una distribució produïda per voluntaris amb temps i recursos
limitats, que intenten fer la millor distribució possible per a
si mateixos. És a dir, els principals usuaris de Debian són els
mateixos que la fan.

Això no vol dir que no es tinguin en compte altres opinions (quan
es fan arribar pels canals habituals com els bugs), però a l'hora
de prioritzar una decisió o una altra, els desenvolupadors de
Debian defensen primer els seus propis interessos.

Salut,
Alex

--
  ⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀