Re: install-parties a escoles, qui s'anima?!

Bon dia.

A mi la idea del Àlex també em sembla meravellosa, tot i que aquí a Salou cap de les coses que hem intentat els "2 o 3 debianites" del Camp de Tarragona han arribat massa lluny. La meva parella es professora en una escola aquí a Salou i encara que m'encantaria poder-hi fer alguna cosa semblant, sembla ser que no es possible.

Igualment voldria col·laborar i com el meu amic debianita m'ha regalat un pc hp tipus mini-torre del any 2003 i l'he ampliat una mica, però no el necessito, voldria saber si l'Àlex i/o algú dels que doneu suport al projecte de promocionar el programari lliure a les escoles podríeu venir a recollir aquest pc (la meva parella també dona un monitor TFT Phillips 19" amb altaveus incorporats) ja sigui a Salou, Reus, Cambrils, La Pineda, Vila-Seca o a la ciutat de Tarragona:

El pc + monitor ja els he provat i funcionen força be; porta llicència Windows XP Pro legal, per tant, si voleu, en pocs dies el poc entregar amb només el últim Debian 9.7, amb només Win XP Pro SP3 o, com jo proposo, tots dos (perquè els nens i nenes pugui veure que el programari lliure funciona millor i mes ràpid que el programari privatiu/de pagament al mateix ordinador).

Ara mateix el HP dc330 del 2003 es un Pentium 4 HT a 2,4 Ghz (HT=simula un dual core) amb 2 GB RAM, grabadora de DVD, disc SATA de 500 GB i lector de targetes multimèdia (targetes SD i altres + port usb frontal) intern.

Joan Baptista

Missatge de Àlex <alex@probeta.net> del dia dc., 6 de febr. 2019 a les 12:35:
Bon dia a tothom,

us volia proposar una cosa que potser és una anada d'olla meva:

   (-si algú creu que no és una anada d'olla, ho pot reenviar a la
llista de Caliu?-)

Tinc peques que van a preescolar i primaria. A les escoles, quan arriba
la primavera, sempre hi ha algun divendres tarda o dissabte especial en
que es fa alguna festa a l'escola amb activitats per nens i famílies als
patis.

He proposat a l'AMPA i Direcció de l'escola dels meus peques afegir una
activitat que serà:

   "Porta el teu vell portàtil que potser no uses, i li tornem a donar vida
    omplint-lo de programari educatiu pels teus peques"

Fer una install-party a una escola és fàcil: hi ha infraestructura, hi
ha mares i pares amb ganes de donar un cop de mà, i l'idea és ben
rebuda. Als pares i mares els engresca formatejar un portàtil que no
emprin per omplir-lo de programes per que els seus fills/es practiquin
matemàtiques, lecto-escriptura, etc.

Si hi ha algú més que trobi bé proposar installs-party a les escoles
dels seus peques o a les escoles del seu districte podriem crear un grup
per treballar plegats: compartir disseny de cartell, wiki amb calendari
d'install-partys, etc.

Potser si la cosa va molt bé ens trobem d'aquí uns anys que consolidem
una data oficial d'install-partys a escoles de Catalunya, o que més d'un
pare o mare han descobert que el vell portàtil amb Linux del seu nen
funciona més estable i ràpid que el seu nou portàtil amb sistema
operatiu propietari.

Jo per l'install-party faré servir Linkat, basada en Ubuntu, alhora
basada en Debian. Per què és la distribució que aquests nens/nenes tenen
a les aules, i per què és una distribució de molt bona qualitat i la
gent darrere de Linkat fa una feina impecable.

http://linkat.xtec.cat/portal/index.php?module=Pages&func=display&pageid=6

Salut,

    Àlex