Cosetes observades amb una instal·lació EFI+GPT+RAID1+LVM

Hola a tothom,

Aprofitant que era divendres, que la grip m'està abandonat i que la quantitat de mocs que sóc capaç de fabricar per segon ha disminuït, he rebuscat al meu diògenes particular i he trobat dos discs durs, gairebé del segle passat , m'he descarregat la iso d'una netinst i he fet la instal·lació en mode expert.

He creat dues  particions ESP de 512 MB a /dev/sd{a1,b1}

El dispositiu md0 amb /dev/sd{a2,b2}  l'LVM amb arrel i usuaris.

El grub-installer ha tardat una eternitat i gairebé m'he adormit llegint els warnings que sortien al tty4, moltes referències a /dev de tot  tipus, fins i tot, algun d'inexistent,  indicant que els dispositius en qüestió no s'havien inicialitzat a la base de dades d'udev després d'una millonada de microsegons. Finalment ha acabat sense cap codi d'"horror" i després de reiniciar, el sistema ha arrencat sense problemes.

El resync del raid ha estat un martiri i m'ha donat temps de fotrem tres quintos volldamm al Frankfurt Wazza-ari, un espai molt recomanable per tots els amants de la gastronòmia i els espais reduïts. De tornada, he clonat la partició EFI

dd if=/dev/sda1 of=/dev/sdb1

Instal·lat el grub a cada disc

grub-install /dev/sda; grub-install /dev/sdb

Apagat l'equip i fet les respectives proves d'arrencada, desconnectant, ara un disc, ara l'altre.

Alguns missatges durant l'arrencada, indicant que no s'havia pogut inicialitzar el grup de volums però finalment, ha arrencat, tant amb un disc com amb l'altre.

Cosa que m'omple de satisfacció i que em tindrà entretingut el proper dilluns ;-)

Bon cap de setmana.