Re: GRUB, GPT, RAID1 + UEFI

Hola Alex i companyia,

A l'escola tinc un servidor que bàsicament allotja els homes dels usuaris (, en el seu moment el vaig muntar sobre MBR, RAID1 + LVM amb discs de 2 TB i una Stretch.
Com que ens estem quedant sense espai, hi ha algun profe que acumula materials del cretàcic, he decidit firar uns discs de 6 TB i la meva qüestió inicial, anava més de cara a l'esquema de particions recomanat, precaucions "clonant" la partició EFI i assegurar l'arrencada des de qualsevol disc, etc ...

Penso que això de l'EFI ha vingut per quedar-se i tinc la lleugera sospita que l'opció d'arrencada CSM anirà desapareixen dels equips nous, així doncs, la idea és incorporar-ho amb l'ànim d'estalviar-me problemes futurs. De fet, fa molts anys que em preparo distribucions en viu i en usb, basades en Debian per facilitar-me les instal·lacions puntuals, als equips de l'escola i les darreres setmanes he migrat de extlinux a grub amb arrencada UEFI perquè m'estava trobant que tots els equipets de baix cost ( Tipus Beelink AP34 Pro) que tinc previst emprar a partir d'ara, em venien amb bios uefi sense el mòdul de compatibilitat.

Missatge de Alex Muntada <alexm@debian.org> del dia dc., 6 de febr. 2019 a les 23:13:
Hola Lluís,

> Alguna experiència reeixida, recomanació assenyada o consell
> imperdible amb la configuració de l'assumpte.

A la feina tenim servidors amb discos de 5 TB en RAID1 corrent
Ubuntu 16 que ja tenen uns quants anys (posaria la mà al foc
que també havien tingut la 14).

No recordo que ens hagin donat cap problema en la instal·lació
però no els vam instal·lar amb UEFI perquè ja venien de sèrie
en mode legacy i sense S.O.

Estic força segur que amb Debian hauria de funcionar també sense
problemes perquè jo tinc el portàtil amb GRUB, GPT, LVM + UEFI,
corrent Debian stretch.

Salut i records!
Alex

--