Re: GRUB, GPT, RAID1 + UEFI

Els formats de particionament habituals en PC són: MBR i GPT.
El MBR és el què s'ha fet servir des de la dècada de 1980, i no permet
gestionar particions més enllà dels 2 TiB de disc.

L'empresa Intel el 2002 va començar a desenvolupar EFI, dins el qual
l'especificació pel format de particionament GPT, que permet gestionar
completament discs de 9 ZiB i més, i ha estat acceptat arreu.
Així doncs, pots utilitzar GPT quan vulguis, però amb discs a partir
dels 2TiB no hi ha més remei.

EFI, però, fa referència a un programari d'arrencada que reeplaça les
funcions del BIOS de l'ordinador físic. Jo personalment trobo això molt
intrusiu i fins i tot perillós, ja que el programari EFI s'enregistra al
disc dur, i aleshores és més vulnerable a la seva modificació (molt més
vulnerable que la BIOS).
Apart d'això, li tinc una mica de mania perquè els de Microsoft
utilitzen EFI per a boicotejar que les persones puguin arrencar amb un
altre mitjà o sistema operatiu diferent del què s'entrega instal·lat de
sèrie (Windows).
Sense UEFI/EFI tot funciona perfectament, ja que les plaques base dels
ordinadors porten BIOS igualment.

El 6/2/19 a les 19:53, Robert Marsellés ha escrit: