Re: GRUB, GPT, RAID1 + UEFI

Hola,

El 6/2/19 a les 7:51, Narcis Garcia ha escrit:
> Jo normalment estableixo GPT en unitats majors de 2 TiB, és a dir, només
> quan és imprescindible. De tota manera, no sé si el DebianInstaller dóna
> a triar.
>
> uEFI també intento evitar-ho; la manera més senzilla és quan no s'ha de
> conservar una arrencada EFI per Windows. Quan només hi ha sistemes GNU,
> no hi veig necessitat d'establir ni conservar uEFI; més aviat ho veig
> com una complicació present i futura pel manteniment i administració de
> l'equip.

Parles com si fos diferent això de GPT i uEFI. Fins i tot, com si es
pogués triar entre ells.

Jo sempre trobo els 2 mots junts [1] i havia assumit que eren "cul i
merda". Com que no ho comprenia gaire, sempre he acabat fent servir la
manera tradicional. Us sabria greu, algú dels que us hi dediqueu de
manera més habitual, fer-me'n 5 cèntims?

Hi ha algun avantatge espatarrant per canviar a aquest sistema més enllà
de perquè és més recent? Que permet (o no) fer de més?

Si ho entengués una mica, potser m'animaria a provar-ho ara quant surti
la nova "stable" i així netejaria una mica la màquina que fa temps que
arrossego coses d'altres temps.

Merci de bestreta,

robert

[1] varios punts dins la secció "Choosing between GPT and MBR" a
https://wiki.archlinux.org/index.php/partitioning