Re: Em podeu donar un cop de ma amb un bug?

> Pel que dius, semblaria un problema del compositor, que no actualitza
> l'estat de la pantalla correctament.  Ara bé, si et passa amb Gnome i
> també amb Xfce, que utilitzen compositors diferents, aleshores m'inclino
> a pensar que és una altra cosa.

Sí, i amb Gnome amb Xorg es congelava tot l'escriptori i amb Gnome amb
Wayland no. Tot molt estrany.

La pròxima trobada Debian, si algú s'anima a fer una xerrada tècnica per
explicar tots els elements que formen el sistema gràfic de Linux, jo ho
agrairé molt.

> Probablement és més pràctic tornar a una versió anterior que saps que
> funciona i posar-la en estat "hold", i esperar que solucionin el
> problema a les versions més recents.

Sí així vaig fer. Vaig descarregar el nucli 4.9 de la Debian estable i
el vaig instal.lar, i quan vull veure vídeo arrenco amb aquest nucli.
Des de la versió 4.14 a la 4.19 la cosa ha anat malament i no sé si amb
el temps es corregirà, però sempre puc canviar de hardware gràfic.

A internet vaig llegir usuaris de Linux amb problemes semblants que
comentaven que encara guardaven la partició de Windows per poder veure
vídeos, i em va sabre greu.

A mi, que m'agrada buscar bugs, m'ha servit per no asumir que quan una
aplicació es "congela" es l'aplicació, sino que l'aplicació pot no estar
congelada i es tracta del sistema gràfic de Linux que ha deixat de
renovar el contingut de la finestra o de tot l'escriptori.

Salut